ایران گردی/ "ترکمن صحرا نیلوفر" و "آبشارهای شیرآباد"

اگر زندگی برایتان یکنواخت شده، اگر حوصله هیچ کاری را ندارید، اگر هیچی از ته دل شادتان نمی کند، اگر راندمان زندگیتان کاهش پیدا کرده است.

اگر بچه دار نمی شوید، اگر می خواهید خوش هیکل شوید و حتی اگر می خواهید همه چیز ییهویی شیرین شود...

به طبیعت بروید.

بله به همین سادگی. طبیعت گردی بر هر درد بی درمان دوا است. باور کنید اگر این جمله های بالا ذره ای اغراق شده باشد.

دو هفته پیش بعد از افت شدید روحی ناشی از مشغله های بی نهایت و فزاینده روزمره تصمیم گرفتیم با دوستی عزیز و برخلاف همیشه فقط دو نفری (نفر دوم پسری است دیلاق و کلا دیلاق) سفری کاشفانه در طبیعت داشته باشیم.

استان گلستان در نتیجه تحقیقات میدانی و کتابخانه ای بسیار، به عنوان منطقه هدف گردشگری انتخاب گردید. دلیلش هم، پوشش و سبک متفاوت زندگی مردم روستای ترکمن صحرا بود.

حرکت آغاز و بعد از هفت ساعت رانندگی تعویضی/ترکیبی به ترکمن صحرا رسیدیم. ناگهان پوشش،اقلیم، گویش، مذهب و چهره عوض شد. انگاری از ایران خارج شده ای.

زبانشان ترکمنی، مذهبشان تسنن و چهره هایشان همه خداداد عزیزی. به غیر از جزیره  عاشوراده با خرابه هایی از قلعه ای روسی و البته اسب های بسیار زیبای وحشی که آزادانه در آن به هر طرف می روند، جاذبه دیگری در منطقه نبود.

زنان ترکمنی لباس محلی می پوشند.

مردم منطقه ظاهرا به دلیل داشتن مذهب تسنن در کمترین امکانات به سر می برند و تخریب ایستگاه راه آهن ساخته شده در سال 1306  و همچنین صید بی رویه ماهی خاویار، خلیج گرگان را به منطقه ای محروم تبدیل کرده است.

بعد از آن به منطقه ناهار خوران گرگان و روستای زیارت رفتیم. شب را در هتل زیارت مانده و روز بعد عازم آبشارهای هفت گانه شیر آباد واقع در روستای "شیر آباد" از توابع بخش "خان ببین" (بعد از گرگان در جاده کناره، 20کیلومتری شهرستان علی آباد) شدیم.

این آبشارهای هفت گانه در جنگلی سرسبز و در هفت ارتفاع مختلف قرار دارند. ظاهر جنگل خیلی شبیه جنگل های آمازون است. جنگلی کاملا بکر و کاشفانه. در مسیر رسیدن به این آبشارها در بعضی جاها یک کارهایی شبیه به صخره نوردی را میشه تجربه کرد.

سمندری منحصر به فرد در غاری واقع در این جنگل و پس از آبشار دوم قرار دارد که در صورت نفوذ تا عمق 150 متری غار قابل مشاهده است. در مسیر غار نیز سمندرهایی نسبتا کوچک(بیست سانتی متری) به وفور یافت می شوند.

بعد از غار که اختلاف دمایی محسوسی نیز با جنگل دارد به آبشار سوم رسیدیم. به دلیل موقعیت خاص مکانی این آبشار و محاصره آن در میان تخته سنگ ها و از طرفی نبودن هیچ آدمی در آن منطقه به راحتی و باهر لباسی می شود شنا کرد.

به خانم ها دو تیکه و به آقایان بدون تیکه توصیه می شود.

ما بدون تیکه را امتحان کردیم. تصورش هم سخت است که در ایران و آن هم اواسط تابستان آبشاری باشد که از شدت سردی در ابتدای رفتنت در آب، همه جایت بلرزد.

لذت شنا در جنگلی بکر و بدون آدم و آن هم بدون لباس وصف ناپذیر است. مطمئنم تارزان هم این کار را تجربه نکرده اما بدونین همچین جایی هست و تا دیر نشده باید تجربه کرد.(این عکس آخر مربوط به آبشار شماره 1 است که صعود آدمیزاد به آن نسبتا راحت می باشد)

مانا

میشه لطفا از ابشارهای بالاتر که آدمیزاد نداره ولی ظاهرا مناظر بکرتری داره هم عکس بذاری؟؟؟[خنده]

سحر

ایکون یه سحر که غرق شده د رسفرنامه نویسی و دلش میخواست جای اون دیلاقه بود و جای تو هم یه خر درست درمون ... [رویا]

حوض نقاشی

اسب هاب وحشی آزاد...آوخ... خیلی تبریک بگو به خودت که اونجا رو واسه سفر انتخاب کردی.

نسیم

خب به قول قدیمیا! همیشه به سفر. چه جای باصفایی هم رفتی. من هنوز نرفتم.

مهسا

حسودیمان شد به سفر دو نفره با دوست دیلاقتان... دلمان خواست خودمان و دوستمان برویم و به توصیه شما هم گوش کنیم ، از همان دوتیکه ها در همان جایی که گفتید بپوشیم و یخ هم بزنیم... [ناراحت]

سحر

نصفت زیر زمینه هاااا ای ول خوشمان آمد [زبان]

"دختران ترکمنی بسیار خوش هیکل و خیلی دوست داشتیم با آهنگ "دختر صحرا نیلوفر" با یکیشون برقصیم که گفتند این منطقه بالاترین آمار چاقوکشی در ایران را داره" خوشم میاد درطول تاریخ این رقص با دخترا یک طرفه و تابوده پسر از ما دختر از شما بوده.خخخ آدمایی مثل شما دوست ناموث ان،نباید با کسانی همچون شما دوستی کرد.

احسان

دختران ترکمنی بسیار خوش هیکل و با لباس های محلی اما همگی خواهر خداداد عزیزی. خیلی دوست داشتیم با آهنگ "دختر صحرا نیلوفر" با یکیشون برقصیم که گفتند این منطقه بالاترین آمار چاقوکشی در ایران را داره..... شما غلط کردین که دوست دارین با دخترای ما برقصین...این آرزو رو به گور خواهید برد چون اگه همچی غلطی بکنین مطمئن باشین سوراخ سوراخ خواهید شد...با تشکر آقا احسان از ترکمن صحرا [شکست]

taha

ببین مردک ... خوبه خودتم میدونی آمار چاقو کشی تو منطقه ی ما در کشور حرف اول میزنه از این جور چرت و پرت ها دیگه بنویسی خودم تو رو به چهار قسمت مساوی تقسیم میکنم باور نداری هر وقت خواستی بیای بندر یه پی ام تو فیس بوک واسم بزار و بگو کجایی با تشکر . از طرف یکی از دوست داران شما از ترکمن صحرا

نعمان

سلام - خسته نباشید - امیدوارم سفر خوش گذشته باشه - ولی گفته های شما در مورد دختران ترکمن یه مقدار بی ادبی بود - می دونید ما ایرانی ها یکم جنبه مون کمه تو ترکیه می دونید چه خبر شد حتی تویه ترکمنستان می دونید چه بی ادبیه کردیم ما ایرانی ها می تونید راحت توی اینترنت سرچ کنید - در ضمن خوشتان می اید در مورد دختران شهر خود شما اینطور حرف بزنند - به نظر من شما یه انسان بوالهوسی هستید - در مورد آمار چاقو کشی درست می گید با ورود انسان های با طرز تفکر شما اونکه اهل تسنن حتی انسانیت حکم می کنه دفاع در برابر ناموسه - در مورد وضعیت اقتصادی در اون مورد با شما موافق هستم اما ما که به این وضعیت عادت کردیم آرزو ی موفیت می کنم برای شما